Postillion hotels

Waar moet een hotel-reserveringssysteem aan voldoen in 2025?


Met deze Design Sprint stonden we met de klant gezamenlijk aan de wieg van Michiel: de AI-employee die de hotelwereld op zijn kop zet
 
UITDAGING
Postillion Hotels had zeventien medewerkers nodig om elke maand tienduizenden reserveringsaanvragen per e-mail te beantwoorden. Veelal simpele offertes die erg veel tijd kostten. Die mensen zag de CEO liever vooraan in de dienstverlening in plaats van dat ze daaraan hun tijd besteedden. Ook klanten hadden last van deze vertragende factor.
 
Dat moet anders kunnen! Maar hoe? Tijd voor een Design Sprint!
 
RESULTAAT
Het resultaat van de Design Sprint was een prototype van wat nu Michiel is: een geautomatiseerd reserveringsproces. Belangrijk uitgangspunt hierbij was: wat wil de klant? Duidelijk werd, dat de klant in elk geval niet zijn werkwijze wil aanpassen. Binnen de bestaande werkwijze is een proces ontwikkeld waarbij binnen enkele minuten een offerte opgesteld kan worden.
 
Enkele minuten? Kan dat niet sneller?
Ja dat kan, maar tijdens de gebruikerstesten op vrijdag bleek dat een offerte binnen enkele seconden niet betrouwbaar geacht werd. ‘Dat kan niet kloppen’. Daarom is een responsetijd ingebouwd van +/- 30 minuten.
 
BELANGRIJKSTE LEARNINGS
 

Denken vanuit de klant.
Door de klant centraal te stellen in het uitwerken van het vraagstuk, volgt een oplossing die daadwerkelijk aansluit bij de behoeften van de eindgebruiker en daardoor snel tractie krijgt.
 
Trust the proces
Het proces van de Design Sprint stelt je in staat om echt disruptieve oplossingen te bedenken. De opbouw van het programma, maar ook de team samenstelling en het kiezen voor een externe locatie spelen hierbij een belangrijke rol.
 
IMPACT
De 17 reserveringsmedewerkers houden zich weer bezig met hospitality, in plaats van achter een computer in een kantoor emails te verwerken.
Bovendien is de conversieratio enorm toegenomen doordat offerte aanvragen nu sneller en preciezer worden afgehandeld. Bovendien zorgt Michiel voor een stijging in cross- en upsell.
 

Meer weten?

Noteer hieronder je gegevens, we nemen binnen 1 dag contact met je op.

Dank je wel voor je aanvraag. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.